Promocje
Prostytucja - film profilaktyczny na DVD
Prostytucja - film profilaktyczny na DVD
39,50 zł 25,00 zł
szt
Narkomania - film profilaktyczny na DVD
Narkomania - film profilaktyczny na DVD
39,50 zł 25,00 zł
szt
Nikotynizm- film profilaktyczny na DVD
Nikotynizm- film profilaktyczny na DVD
39,50 zł 25,00 zł
szt
Przemoc - film profilaktyczny na DVD
Przemoc - film profilaktyczny na DVD
39,50 zł 25,00 zł
szt
Seksoholizm - film profilaktyczny na DVD
Seksoholizm - film profilaktyczny na DVD
39,50 zł 25,00 zł
szt
Alkoholizm - film profilaktyczny na DVD
Alkoholizm - film profilaktyczny na DVD
39,50 zł 25,00 zł
szt
Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.

Cisza w edukacji szkolnej

Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 24 godziny
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena: 19,00 zł 19.00
ilość egz.
Zyskujesz 19 pkt [?]

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Ocena: 0
Producent: RUBIKON
Kod produktu: 9788365208606

Opis

Niniejsza książka proponuje ogólną refleksję o ciszy, jej wartości i możliwości zastosowania jej w procesie szeroko pojętej edukacji szkolnej i społecznej. Pokazuje główne założenia i uwarunkowania historyczne oraz ich wpływ na wychowanie i nauczanie. Jest odzwierciedleniem moich doświadczeń dydaktycznych, pełnym refleksji zrodzonych dzięki aktywnościom społecznym i profesjonalnym.. Zadaniem, jakie sobie postawiłam, było umożliwienie obecnym i przyszłym pedagogom swobodnego poruszania się po meandrach pedagogii ciszy, wyposażenie ich w podstawowy zasób pojęć, zorientowanie w zawiłych mechanizmach dzięki zobiektywizowanemu opisowi. Książka powstała z myślą o etosie ciszy, o wychowaniu człowieka. Jej celem jest stworzenie dla naukowców uprawiających różne dziedziny nauki, płaszczyzny pozwalającej na zrozumienie problemu i promowanie ciszy jako wartości w procesie wychowania. Celem dalekosiężnym byłoby stworzyć naukę o ciszy – silentiologię. Publikacja jest owocem konferencji i badań przeprowadzonych w małopolskich szkołach na różnych szczeblach nauczania – od szkoły podstawowej po szkoły ponadgimnazjalne. Celem tych działań była wymiana doświadczeń, ukazanie wartości ciszy i milczenia oraz potrzeby wprowadzenia do szkoły kultury ciszy. Przy współpracy z Kuratorium Oświaty w Krakowie i osobami zajmującymi się na co dzień wychowaniem w szkole, powstała publikacja, która zawiera zarówno teoretyczne założenia, jak i ich praktyczne implikacje. Ważnym elementem badań było również przedstawienie roli, szkoły w propagowaniu kultury ciszy i kultury zachowań. Po uwzględnieniu powyższych uściśleń definicyjnych w dalszej części przedstawimy cel i problematykę badawczą, zmienne i wskaźniki, zastosowane metody, techniki i narzędzia badawcze, a także sposób organizacji badań i ich charakterystykę oraz kierunek i zakres analiz. Ta wieloaspektowa eksploracja zjawiska ciszy jest koniecznością podyktowaną przede wszystkim zaledwie fragmentarycznymi badaniami nad tym zagadnieniem w Polsce. W części pierwszej przedstawione zostały podstawy tej potencjalnej subdyscypliny. Część teoretyczna została podzielona na sześć rozdziałów, z których każdy dotyka innego aspektu ciszy. Zaczynając od przybliżenia istoty hałasu, przechodzimy do definicji ciszy i milczenia, a następnie rozumienia pojęcia ciszy w poszczególnych naukach i jej miejsca w przestrzeni publicznej, by na koniec przejść do samej istoty zagadnienia, czyli znaczenia ciszy w procesie wychowania i nauczania. Z perspektywy teorii, a także praktyki pedagogicznej ukazano potrzeby i możliwości, jakie stają przed szkołą w związku z pełnioną przez nią funkcją wychowawczą i konkretnym zaangażowaniem nauczycieli. Kontynuacją tych rozważań jest część druga książki, poświęcona problemowi ciszy w doświadczeniu pedagogicznym, w której znajduje się opracowanie wyników badań. Analizy dotyczą określonych celów i treści wychowania w kulturze ciszy w odniesieniu do poszczególnych etapów edukacyjnych: szkoły podstawowej, gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych, i to zarówno według opinii uczniów, jak i nauczycieli i dyrektorów tych placówek. Rozważania te mogą być traktowane jako swoisty punkt odniesień i porównań. Ostatnia uwaga odnosi się do przyjętej w pracy terminologii. Wielu autorów podkreśla problemy metodologiczne w odniesieniu do teorii wychowania, wynikające ze specyfiki języka, często zbliżonego do potocznego. Wszystkie przywołane w książce określenia ciszy są w większości cząstkowe, fragmentaryczne, ale zasadnie dopełniają się wzajemnie, tworząc rozległy, wielostronny i układający się w sensowną całość obraz definiujący ciszę. Nie jest to jednak z pewnością obraz dokończony. Monografia wnosi ważny głos do dyskusji nad uwzględnieniem ciszy w procesie dydaktycznym, mam nadzieję, że stanie się dla Czytelnika przyczynkiem do własnych dociekań i analiz, a być może także polemik na temat wartości kultury ciszy w polskiej szkole. Warto, aby pedagodzy, nauczyciele i szkoły zaangażowali się w krzewienie szacunku dla ciszy.

Dane techniczne

Ilość stron 295
Format 15x23
EAN 9788365208606
ISBN 978-83-65208-60-6

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium